Šta je Quality Score?
Google kao najveći internet pretraživač želi da njegovi korisnici dobiju najbolju moguću pruženu uslugu i ne žele da njihovi korisnici tokom pretraživanja budu zasuti spam i ne relevantim reklama. Kako bi osigurao da svaka reklama postavljena Adwords-om a koja se pojavi na pretraživaču bude što relevantnija, Google svaku reklamu rangira po kavalitetu (Quality Score). Za oglašivače QS (Quality Score) je bitan zato što on direktno utiče na poziciju reklame, njenu cenu i kompletan Adwords nalog.
Kako se računa Quality Score?
QS se sastoji iz 3 komponente. Najvažnija komponenta je CTR.* Što vam određena reklama ima veći CTR to znači da je relevantnija korisnicima, zato je i Google ostavio da korisnici svojim kliktanjem ili ne kliktanjem na reklamu glasaju za onu koja je njima najprivlačnija. Druga po važnosti komponenta je relevantnost reklame. Relevantnost ključnih reči prema reklami, takođe i relevantnost prema ukucanom terminu u pretraživač,Google određuje relevantnost analizirajuci jezik i kontekst reklame i koliko se on poklapa sa unetim ključnim rečima. Google koristi relevantnost da se postara da se samo smislene reklame prikazuju korisnicima. Treću komponentu čini kvalitet Landing Page (stranicu na koju vodi reklama) Reklama je smislena samo ako vodi na relevantnu stranicu na kojoj korisnici mogu naći informacije koje ih zanimaju. Kombinacijom svih ovih komponenata se dolazi do jedinice QS koja moze biti u rasponu od 1 do 10, sa tim što je 1 najlošije a 10 najbolje.
Kako Quality Score utiče na rang reklame?
Formula za izračunavanje ranga (pozicije) reklame je sleća:
Max Bid x QS = Ad Rank
Uzmimo da se za određenu poziciju takmiče 3 oglašivača. Oglašivač A,B i oglašivač C. Recimo da je Oglašivač A postavio maximalnu cenu klika (Max Bid) 3EUR, B je stavio 2EUR a C 1EUR. Uzmimo da oglašivač A ima QS 1, oglašivač B 4, a Oglašivač C 9. Ako primenimo gornju formulu doćićemo do sledećeg
A 3 x 1 = Ad Rank 3
B 2 x 4 = Ad Rank 8
C 1 x 9 = Ad Rank 9
Dakle oglašivač C će imati najbolju poziciju među ova tri oglašivača iako je ponudio najmanju cenu klika a oglašivač A će biti najslabije plasiran iako je ponudio najviše novca za klik. Ovim sistemom se Google osigurava da samo najreveantnija reklama dosegne do korisnika, a da reklame lošeg kvaliteta vrlo brzo postanu finansijski neizvodljive.
Kako Quality Score utiče na cenu klika?
Formula za izračunavanje cene klika je sledeća
P1 Q1 = B2 Q2 gde je P1 cena, Q1 je Ad Rank prvog oglašivača, B2 je bid drugog oglašivača a Q2 je Ad Rank drugog oglašivača
P1 = B2Q2/Q1
Uzmimo neka nova 3 oglašivača i recimo da su svi ponudili istu najveću moguću cenu klika od 4EUR
Max Bid QS Ad Rank Actual CPC (cena klika)
A 4EUR 8 32 24/8 = 3 EUR
B 4EUR 6 24 12/6 = 2 EUR
C 4EUR 3 12 Minimalnu cenu koja je odredjena za tu aukciju
Recimo sada da oglašivač A popravi svoj QS na 10 i da vidimo kako će to uticati na cenu
Max Bid QS Ad Rank Actual CPC (cena klika)
A 4EUR 10 40 24/10 = 2.4 EUR
B 4EUR 6 24 12/6 = 2 EUR
C 4EUR 3 12 Minimalnu cenu koja je odredjena za tu aukciju
Dakle vidimo da samo time što je podigao svoj QS, oglašivač A je spustio svoju cenu klika sa 3EUR na 2.4
Zaključak
Nadam se da vam je ovaj post približio važnost Quality Score-a u Adwords-u i da vam je jasno da je to jedna od najbitnijih stavki prilikom optimizovanja vašeg naloga. Loš QS će dovesti do toga da plaćate više i da budete lošije pozicionirani od konkurencije koja ima bolji QS. Takodje od dobro optimizovan nalog sa odličnim QS će biti i do 70% profitniji od onog koji nije optimizovan na pravi način.
Ako vam je potrebna pomoć i profesionalno vodjenje Adwords naloga, slobodno me kontaktirajte.
*(CTR je procenat koliko je puta neko kliknuo na vašu reklamu u 100 prikazivanja, dakle ako je 5 puta kliknuto na vašu reklamu u 100 prikazivanja, vaš CTR će biti 5%)
Leave A Comment